zijlstras1.reismee.nl

Kennismaking met Bangkok

Nou dat was een goeie kennismaking met Bangkok vandaag! Nadat we door de douane waren gegaan en onze bagage opgehaald, vonden we snel een taxi die zich in de ochtendspits stortte. Het duurde niet lang of Arthur meldde zich vanaf de achterbank "ik ben misselijk". Ondanks vermaningen door vaders en praktische aanwijzingen van moeders, lukte het toch niet om de boel binnen te houden. En dus stapte Arthur uiteindelijk bij het hotel met een extra stuks bagage....

Maar het hotel zag er prima uit. We kregen spontaan korting aangeboden omdat we pas 's ochtends aankwamen en om half 10 waren we in ons appartement-hotel. Lekker ruim en met gratis shuttle naar de Skytrain, dus we zijn ook zo in Bangkok centrum. Alleen ik had nog redelijk geslapen in het vliegtuig, dus de anderen wilden wel graag even nog de ogen dicht doen. Ik ben daarom naar ons kantoor gegaan, waar ik mijn werkspullen en wat kleding heb gebracht voor na de vakantie.

Met de taxi daarheen leek het beste advies. De chauffeur leek alleen de weg niet zo goed te kennen en dat in combinatie met de nog steeds drukke ochtendspits, maakte het een lange rit. Ik doezelde ook af en toe een beetje weg, maar uiteindelijk kwamen we in de buurt van het kantoor. De chauffeur was ervan overtuigd dat we er al waren en zette op gegeven moment de auto resoluut aan de kant en pakte mijn koffertje uit de kofferbak. Waarschijnlijk door deze onverwachte actie en mijn slaperigheid, controleerde ik onvoldoende of ik alles bij me had. Voor ik het wist was de chauffeur weer weggereden en liep ik met mijn spullen door Bangkok. Ik wilde nogmaals kijken naar het adres van het kantoor in mijn email.........en ontdekte tot mijn grote schrik dat ik mijn telefoon niet meer had. En mijn rijbewijs, ID kaart en bankpasje dus ook niet meer. Het is maar goed dat de mensen om mij heen geen Nederlands konden verstaan.....

Eenmaal op kantoor konden mijn locale collega's mijn telefoon bellen en die werd na een paar keer opgenomen. De chauffeur wilde de telefoon wel komen terugbrengen tegen een kleine vergoeding. Een diepe zucht van verlichting toen de chauffeur een klein uurtje later inderdaad langskwam met mijn telefoon en alles er nog in. Ik heb zijn kleine vergoeding maar verdubbeld, tot ontsteltenis van mijn collega die juist de vergoeding naar beneden wilde onderhandelen...

Eenmaal weer terug in het hotel bleken de jongens en Janet niets te hebben gehoord van mijn oproepen en berichtjes...die sliepen nog. Maar ja, nu moet ik natuurlijk de hele vakantie horen "heb je je telefoon, pap?"

Vanmiddag Bangkok in geweest en een paar mooie tempels bezocht. Morgen vertellen we daar nog wel wat over. We zetten iig alvast wat foto's op de site.

Nu eerst maar naar bed en kijken of we de jetlag van ons af kunnen slapen.

groet, Rene

Reacties

Reacties

wil

Een goed begin…….

Petrina

Lang leve de jetlag???? Zijn jullie inmiddels over de jetlag heen? Geniet van alles daar!

Lia

Ja schrikken... Maaaar Renë alles kwam rech

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!