zijlstras1.reismee.nl

Jungle Day

Vandaag moesten we heel erg vroeg op om te ontbijten (half 7). Na het lekkere ontbijt zouden we om half 8 opgehaald moeten worden. Maar het bleek dat half 8 voor ons 8 uur voor Thaise bevolking is. We werden opgehaald met een busje om ons naar het park te brengen (we waren niet alleen we waren met 5 andere mensen). Onderweg zochten we al of we wat dieren konden spotten maar op de heenweg hadden we niet heel veel geluk( we reden naar het visitorcentrum toe). Op de terugweg naar het wandelpad zagen we al heel snel een gezin apen zitten daar hebben we veel foto's van gemaakt( er waren ook heel veel bloedzuigers tussen de bomen). Even later reden we verder naar het wandelpad. Daar aangekomen begonnen we de wandeling. Het eerste deel van de wandeling was niet heel erg spectaculair. Maar toen spotte de gids een kleine groene slang( geen idee hoe hij dat gedaan heeft want ALLES is groen). Daar hebben we veel foto's van gemaakt. Een groepje voor ons had echt een enorme spin gespot met nog eens een enorm web. Onze gids had al eerder een sprinkhaan gevangen en gooide hem in het web. We zagen de spin in actie want hij rolde de sprinkhaan in met web en hing hem aan een draadje. Later vonden we een opgerolde duizenpoot( het is grappig om te zien hoe zo'n beestje zich op kan rollen) de gids vond het wel leuk om de duizendpoot in mijn broekzak te doen????.Bij het einde van de wandelroute wachtte het busje op ons om ons naar het restaurant te brengen en daar hebben we lekker gegeten. Het busje bracht ons naar de watervallen, de eerste waterval konden we super dichtbij komen en leuke selfies maken( de eerste waterval is van de film ''The Beack'' kent iemand die?). Daarna was het een lange rit naar de tweede waterval(de hoogste van het park) daar hebben we leuke foto's/filmpjes kunnen maken. Op de terugweg naar het hotel moesten we eerst nog een heel eind door het park rijden( dat was mooi want daardoor zagen we heel veel mooie apen). De eerste apen stop was al vrij snel na de waterval, er zat een kleine groep apen op de weg met een paar jonkies. De dominanste aap liep rustig naar de auto toe en ging op twee benen staan om nog dominanter te lijken( dat werkte niet echt ik vond het alleen maar liever). We reden door tot weer iets tegen kwamen. We keken eerst naar de Neushoornvogels maar toen keek een groepje toeristen rechts van ons en zagen heel veel apen! Deze apen en aapjes waren veel brutaler( er was zelfs 1 aapje die een flesje water en een zakje chips uit de auto pakte!). We hadden genoeg gezien en reden verder tot weer weer heel veel apen zagen op de weg, deze keer stopte we niet omdat we al genoeg hadden gezien. Maar er zater wel iets van 50 apen op de weg! Daarna reden we in 1 stuk door naar het resort en was de dag afgelopen.

Groetjes Arthur????

Arthur

Ja ik heb het verhaaltje geschreven ik wou een emoij doen maar dan zet hij allemaal vraagtekens

Lia

Ja een spannende tocht,en 't is nog opletten ook vóór je het weet zit er een aap in je zak! Of een duizendpoot!!! Zet je schrap Arthur bij die plaaggeesten! En dan zomaar een slang tussen al dat groen ontdekken etc. Een spannende dag met veel avontuur, in die rijke en levende natuur! "Oma geniet mee" Geweldig! Film /foto's doen voor mij straks mee genieten. Voor jullie allemaal lieve groetjes!