zijlstras1.reismee.nl

De dag van de vele duiken

Vandaag gingen we (René en Rutger) weer vroeg duiken en dus betekende dat dat we er weer vroeg uit moesten. We hadden 2 speciale dingen tijdens de duiken: de 30 meter duik en een navigatie skill. De eerste duik was op chumpong pinacle, de mooiste duikplek van het eiland. Om daar naartoe te gaan moesten we eerst een heel eind de zee op met de boot toen we daar eindelijk waren en ook daadwerkelijk het water in gingen, gingen we meteen naar de 30 meter om te voelen hoe het daar beneden nou is. Daarna gingen we geleidelijk naar boven. De duiksite was prachtig. Overal waren enorm veel vissen en we hebben ook nog 2 hele grote scholen van baracuda gezien. Helaas hebben we geen haaien of walvishaaien gezien, maar je kan natuurlijk niet altijd geluk hebben.

Op de tweede duik site ging het om het navigeren. Eerst moetsen we wat skills doen zoals een vierkant zwemmen, en daarna moesten we zelf de duik gaan leiden in plaats van dat onze instucteur dat deed. Deze duiksite was vrij ondiep en minder mooi dan de eerste.

toen we weer terug waren van de duiken hebben we lekker uitgerust en ons voorbereid op de nacht duik later die avond. De nachtduik was eigenlijk een gewone duik maar dan als het donker was. Na een korte boottocht gingen we het water in en bijna meteen in het begin zagen we al een rog op de bodem zitten. Helaas was dit de enige rog van de avond maar we hebben nog wel andere leuke dingen gezien, zoals een opblaasvissen. Na de duik gingen we weer terug naar het huisje om uit te rusten voor de dag erna.