zijlstras1.reismee.nl

Toeristen excursie

We hadden ons door het guesthouse laten verleiden ons schema aan te passen door zowel een hele dag tour en een halve dag tour te boeken. Gisteren was geweldig, vandaag iets minder. Het bleek een typische toeristenexcursie te zijn, inclusief de verplichte "local market". Het enige interessante was te zien hoe miljoenen vleermuizen tegen zonsondergang hun grot verlaten om de nacht op zoek te gaan naar voedsel. De uitttocht duurt wel een half uur, een spectaculair gezicht.

Daarna snel door naar het station waar we de trein hebben genomen naar Ayutthaya. Het was een comfortabele reis. De procedures op het station van vertrek bleken haast 19e eeuws, met het luiden van de bel als de trein binnenkomt en vertrekt, perronschefs die de reizigers naar de juiste wagon brengt en personeel dat de vracht in- en uitlaadt. Maar verder alles stipt op tijd en gerieflijk, met bediening aan boord.

Eenmaal aangekomen stonden er uiteraard al wat tuc-tucs klaar en waren we binnen mum van tijd bij het guesthouse. We hadden het hotel al geinformeerd over onze late aankomst. Het inchecken ging zeer vlot en het guesthouse doet ons erg denken aan het guesthouse in Malakka in Maleisie.

Nog even wat drinken en plannen maken voor morgen en dan zoeken we de koelte van onze kamers op.

Tot morgen, groet Rene

Lia

Welterusten en slaap lekker allemaal!