zijlstras1.reismee.nl

Ayutthaya

In de oude hoofdstad vandaag rond gekeken. De eigenaar van The Park Guesthouse waar we overnacht hadden bleek een ware reisleider. Hij wilde wel een leuk programma voor ons in elkaar zetten en na het ontbijt kwam hij met een voorstel.

Eerst een boottochtje over de rivier rondom de stad en daarbij werden we bij een aantal tempels afgezet. ondertussen wachtte de boot op ons. De tempels waren prachtig maar inmiddels hebben we al zoveel tempels en Boedha's gezien dat het nu ff genoeg is. We besluiten dat dit de laatste tempels zijn deze vakantie......we lunchen aan de rivier.

na de boottocht bezoeken we oude ruines van palezen en tempels....toch nog wat tempels.....de hele stad is ermee bezaaid en de huizen staan er kris kras omheen gebouwd. Ook vanuit ons guesthouse kun je het zo zien liggen.

Vogens Arthur waren het voornamelijk stapels met oude stenen die hij gezien heeft vanmiddag, het was niet zijn spannendste dag vandaag...hahahaha

Rond 15.30 zijn we terug bij de guesthouse. 1 dag Ayutthaya is voldoende. We wachten op de taxi die ons naar Kanchanaburi brengt en nemen wat te drinken in de prachtige tuin van de guesthouse. Dit doet ons erg aan Malakka denken jongens, meteen de schoenen uit bij binnenkomst en een heerlijk relaxte sfeer.

de taxirit naar Kanchanaburi duurt 2 uur en we komen aan in het Kao Thai resort hotel met zwembad en binnen 5 minuten liggen de jongens in het water. Rene en ik lopen even het centrum in, het hotel staat in het centrum en kopen wat heerlijke mini banaantjes.

na het eten nemen op straat bij een stalletje een Thaise pannenkoek, een soort mandje van beslag gebakken met vuling naar keuze, mmmm heerlijk en dat voor 35 cent per stuk!

op de terugweg neem ik een manicure en laat mijn nagels gelijk mooi lakken en ach......als je toch in de salon bent een heerlijke voetmassgae (de tweede deze vakantie). de mannen gaan vast naar het hotel. Het is een prachtige kamer met wederom een gevouwen handdoek op het bed, dit keer een zwaan.

Groetjes, Janet.

Lia

Vanmorgen Rutger e-mailtje gestuurd maar t was plots weg
Rutger morgen een fijne dag (zonder tempels etc) en voor jullie allen!! Janet jij lekker genoten van massage etc. Heerlijk hè!