zijlstras1.reismee.nl

Eerste duik

Vandaag stonden we rustig op en gingen ontbijten. Na het ontbijt gingen Rutger en ik naar duikschool om de laatste dingetjes nog door te nemen en ons examen te maken. Het examen ging bij ons allebij goed. We gingen met z'n allen even lunchen. Na de lunch moesten Rutger en ik verzamelen voor de duikwinkel om onze duikspullen bij elkaar te zoeken (alles lag al klaar dus we hoeften het alleen maar nog in de tas te doen). Daarna was het zover: we gingen naar de boot die ons naar de eerste duiklocatie bracht. Terwijl we aan het wachten waren riep gaz (onze duikinstructeur) naar beneden om onze ''gear'' gereed te maken. Na alle safety checks was het toen eindelijk tijd! We mochten het diepe water in! Ik sprong erin en gelijk zag ik beneden me vissen zwemmen. Nadat iedereen in het water was gesprongen konden we beginnen met de afdaling. Er was een touw waar we langs naar beneden moesten (omdat het klaren bij mij nogal moeilijk gaat moet ik centimeter voor centimeter naar beneden). Halverwege het touw moesten we een paar skills doen zoals: masker afdoen en regulator uit de mond doen, achter ons neerleggen en weer terug op pakken. Daarna was het eigenlijk een beetje rondkijken. We hebben echt van alles gezien! De eerste dingen die we tegen kwamen waren niet heel erg kleurrijk maar al na een paar meter kwamen er mooie grote kleurrijke korralen. De eerste die ik zag was rood met witte punten en bobbelige buitenkant. Daarna werd alles kleurrijk van oranje hersenvormig koraal tot nemoplantjes. Daartussen zwommen super super SUPER veel vissen en hele grote scholen vissen. Ik had zelfs een paar regenboog vissen gezien. We moesten weer omhoog omdat iemand bijna geen lucht meer had. Toen we bij de oppervlakte waren deden we nog een paar laatste oefeningen zoals: BCD in het water aan en uit doen, van regulator naar snorkol wisselen, je buddy duwen en een controlled emergency swimming ascent (CESA). Toen we alles goed hadden uitgevoerd gingen we terug de boot op en gingen we naar de tweede plek (ondertussen moesten we van duikfles wisselen). Aangekomen op de tweede plek was de zee al wat ruiger geworden dus konden we niet met een touw naar beneden. We gingen rustig naar beneden (ik blij want dan waren we uit de golven) en begonnen de duik. Er waren heel veel zeeëgels en koralen die als je te dichtbij kwam ze in hun holletje doken. We kwamen bij een lege zandplek waar we een paar skills deden zoals: je bril laten vollopen en op de lucht van je buddy ademen. Daarna gingen we weer even vissen en koralen kijken. We hadden een kwal groter dan een pizza gezien! Toen we weer boven kwamen hadden we allemaal een zakje met een signaal voor boten zodat ze ons niet zouden overvaren (ik was die van mij onderwater dus blijkbaar verloren). We gingen daarmee oefen om die op te pompen met onze lucht (ik mocht die van mijn instructeur lenen). Daarna klommen we op de boot en voeren we terug naar het eiland en maakten de spullen schoon. Rutger en ik liepen samen terug naar het huisje waar papa en mama al op ons aan het wachten waren. We hadden allemaal wel trek en gingen wat eten. Na het eten liepen we terug naar ons huisje en hielden we een rustig avondje.

Groetjes Arthur :P :D

Reacties

Reacties

wil

Goed verhaal Arthur. Zo duidelijk beschreven wat jullie allemaal moesten doen en wat jullie gezien hebben. Echt super stoer. Als je eenmaal beneden bent, lijkt het mij geweldig om al die kleuren te zien. Morgen nog een dag met belevenissen. Genieten maar.
Liefs oma Wil.

Lia

Geweldig jongens wat een prestatie en moed. Wat zullen jullie genoten hebben van dit leven onder water. Hoe diep waren jullie in zee? Ontzettend veel bewondering voor jullie Rutger en Arthur! Liefs oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!