zijlstras1.reismee.nl

Floating Market en Chinatown.

Vanmorgen op tijd opgestaan en om 8.15 uur het hotel verlaten. Meteen op de hoek bij de 7 Eleven supermarkt mijn Thaise simkaart opgewaardeerd voor 200 TB. Terwijl we daar aan de kassa stonden werden we geholpen door een vriendelijke meneer die wel wat engels sprak. Het bleek (hoe kan het ook anders....) een tuktuk rijder te zijn en wilde natuurlijk weten waar we heen gingen. Hij wilde ons wel voor 40 TB naar de rivier brengen zodat we daar een longboat konden nemen naar de Floating Market net buiten Bangkok. En toch nog een toeristen beginnersfout gemaakt want.....goh wat goedkoop .....onderweg moest hij een stop maken!!!!!.......bij een kledingshop!!!!......en kregen we een groot papier in de hand gedrukt waarop in het engels stond dat als wij bij de shop gingen kijken, kopen niet verplicht....., dan kreeg hij een coupon voor gratis brandstof.....Oh ja dat hadden we in de Lonely Planet gelezen: niet doen dus anders word je van shop naar shop gebracht. Maar vooruit om deze man wat te plezieren naar binnen. Het was een kledingshop waar alles op maat gemaakt werd. Tja....dat kon Rene toch niet weerstaan en zocht een stofje uit voor een overhemd en de maten werden opgenomen. Voor 1100 TB (27,50 euro) werd het overhemd op maat gemaakt en vandaag nog bij het Hotel afgegeven. Arthur lachte zich suf de hele tijd en vond dat we echt opgelicht werden. Nu eerst nog maar eens afwachten wat er van het overhemd terecht zou komen! Eenmaal buiten maakten we de tuktuk rijder duidelijk dat we dit niet wilden en hij bracht ons naar de rivier waar de volgende vriendjes al klaar zaten om ons een peperdure boottocht naar de Floating Market Taling Chan te brengen. Nu waren we voorbereid en maakten we rechtsomkeert (daardoor halveerde de prijs bijna) en besloten we naar de pier te gaan waarvan we eerder al vertrokken waren voor een overtocht. In het straatje stond onze tuktuk rijder al te wachten op zijn provisie maar toen hij ons zag aankomen sjeesde hij snel weg, haha. Genoeg tuktuk's in Bangkok en de volgende bracht ons naar de pier. We vonden niet wat we zochten en volgden toch maar ons oorspronkelijke plan om met de Skytrain en taxi te gaan. Dat bleek makkelijk en stukken goedkoper dan met de boot en rond 10.15 waren we in Taling Chan. (Met Google maps prima te volgen of je de goede kant wordt weggebracht) zo waren we voor 448 TB heen en weer ipv 2500 TB met de longtailboat En we konden onze eigen tijd bepalen wat achteraf goed uitkwam want een half uur op de markt was te kort geweest. Het was een leuke markt met bootjes op het water waarin gekookt werd, zelfs met de BBQ! Op een aantal drijvende restaurantjes kon je de bestelling doorgeven en zaten we al snel weer heerlijk te eten. (Brunchen voor ons.....de Zijlstravakantie-way jongens!) op de terugweg nog wat zoetigheden zoals kokospannenkoekjes, fruitjuice en fruit gescoord. Wat is dit toch allemaal heerlijk!

Met de taxi naar Chinatown. Daar hebben we geshopt......poeh je keek je ogen uit zeg. Straatjes vol met horloges, volgende met kleding, sieraden, schoenen en noem maar op en ook nog spotgoedkoop. Gelijk 2 paar leuke slippers gekocht en nog wat snuisterijen......dat verklap ik nog niet.....moe naar het Hotel terug en relaxen.

Rond 18.30 weer op pad en in de buurt de shoppingmall in en op zoek naar een foodcourt. Gevonden en wederom heerlijk gegeten. Allerlei hapjes en een fruit shake, Pineapple en mango...mmmmm, ik geloof dat de helft van onze vakantie bestond uit eten.....en wat was alles lekkker! Daarna op zoek naar de IT Mall van de stad, deze bleek al grotendeels gesloten dus de jongens moeten tot morgen wachten, (ze verheugen zich er nu al op) dan lopen we er weer naartoe. Morgen onze laatste dag in Bangkok.

liefs Janet.

PS het overhemd werd inderdaad bezorgd in het Hotel en ziet er goed uit en past ook nog! Meevallertje;)

Wil

Veel plezier morgen bij de IT-snuisterijen. Jullie kunnen er lopend naar toe dus geen kans voor de tuctuc-rijders op een extra financieel meevallertje
Fijne dag morgen. Alweer de laatste, helaas.

Lia

Vermakelijk, ja Arthur dat hielp dus niet hè die waarschuwing op jou gezicht, gelukkig is verder alles goed gegaan. 'K ben natuurlijk reuze benieuwd naar jou overhemd René. Geniet morgen nog een fijne laatste vakantiedag! En een ontspannen goede terugreis ! Tot gauw ... Eerst lekker bijkomen.

wil

Tja , het laatste dagje. Een mooie dag voor de jongens en een mooie afsluiting met een lekker etentje met fraai ujtzicht. Jullie hebben genoten van de vakantie en ik heb genoten van de mooie reisverhalen. Nu nog de terugreis en dan kunnen we alle verhalen "live" horen. Goede vlucht en veilige thuiskomst. Liefs pa en ma.

Lia

Met een voldaan gevoel en fijne herinneringen, alweer in het vliegtuig denk ik. Een goede en veilige reis toegewenst! Naast de mooie/boeiende verhalen benieuwd naar nog meer belevenissen. Kom allemaal eerst tot rust, bij en met Gerben en David! Heel veel liefs, en ik hoop welterusten! X X X Mams